11
α1. Μιά διάκριση πίστης.
α2. σὲ περιπτώσεις πανικοῦ.
Γιά νά φεύγουν οἱ δαίμονες.
Γιά νά φεύγουν οἱ δαίμονες.
β. Ἀντιμετώπιση τῆς ὑπερηφάνειας καὶ κακίας πολλῶν ἀνθρώπων γιὰ νά
μήν ὑπάρχη εὐσέβεια.
γ. Γιὰ τρελλούς ποὺ ἔχουν καὶ κακότητα καὶ κάνουν κακό στούς
ἀνθρώπους.
ζ. Γιὰ τὴν Κυριακή
θ. "Χαρακτῆρες καὶ ἰδιώματα τῶν ἀγαθῶν καὶ τῶν κακῶν ἀνθρώπων
καὶ περί τῆς εὐτυχίας καὶ δυστυχίας αὐτῶν.
12
α1. Μιά προσευχή γιὰ βοήθεια ἀπό τὸν Θεό.
α2. Κατά τῆς ἐγκατάλειψης.
β. Ὅταν διαρκῆ ἡ ἐπιβουλή ἐναντίον σου, μή λιποψυχεῖς, δὲν σὲ λησμόνησε
ὁ Θεός.
γ. Γι' αὐτούς ποὺ πάσχουν ἀπό τὸ συκώτι.
στ. Ὅταν ἡ ψυχή διακατέχεται ἀπό τὴν ἀπελπισία.
θ. "Ἐν καταστάσει βαθυμίας, θλίψεως, κατηφείας, μελαγχολίας.
13
α1. Ἀπό τὴν ἀπόγνωση στὴν ἐλπίδα.
α2. Γιὰ αὐτούς ποὺ πάσχουν ἀπό μελαγχολία.
β. Ὅταν βλασφημεῖται ἡ θεία Πρόνοια.
γ. Γιὰ φοβερό δαιμόνιο,νά διαβάζεται τρεῖς φορές τὴν ἡμέρα ἐπί
τρεῖς ἡμέρες.
θ. "Χαρακτῆρες καὶ ἰδιώματα τῶν ἀγαθῶν καὶ τῶν κακῶν
ἀνθρώπων καὶ περί τῆς εὐτυχίας καὶ δυστυχίας αὐτῶν".
14
α1. Ἡ ἀνοησία τοῦ ἄθεου.
α2. Γιὰ τοὺς τυφλούς ψυχικά ἀνθρώπους μας.
Γιά νά μαλακώσουν οἱ πεισματάρηδες καὶ οἱ ἐγωϊστές
β. Ποιός ὁ πολίτης τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ.
γ. Γιὰ νά ἀλλάξουν γνώμη οἱ ληστές καὶ νά ἐπιστρέψουν ἄπρακτοι
καὶ μετανοημένοι.
ε. "Ποῖος πρέπει νά εἶναι ὁ κατά τὴν ἀρετήν τέλειος".
θ. "Χαρακτῆρες καὶ ἰδιώματα τῶν ἀγαθῶν καὶ τῶν κακῶν ἀνθρώπων
καὶ περί τῆς εὐτυχίας καὶ δυστυχίας αὐτῶν.
15[1]
α1. Ἰδιότητες τοῦ ἀνθρώπου τοῦ Θεοῦ.
α2. Γιὰ τὴν ἀποκατάσταση διαλυμένων σχέσεων. Ὑπέρ τῶν πτωχῶν
συνανθρώπων μας.
γ. Γιὰ νά βρεθῆ τὸ κλειδί ὅταν χαθῆ.
ε. "Ἁρμόζει καὶ εἰς κάθε ἐνάρετον,ὁπού ἐπιβουλεύεται ἀπό ὁρατούς
καὶ ἀορτους ἐχθρούς".
στ. Διά τὴν Πρόνοια τοῦ Κυρίου καὶ τὴν ἐλπίδα μας πρὸς Αὐτόν. Δέηση
πρὸς τὸν Κύριο νά μᾶς προστατεύη καὶ νά μᾶς γλυτώνη: α) ἀπό τὸν κόσμο τῆς
ἀσεβείας καὶ β) ἀπό ἀνθρώπους πονηρούς καὶ ἄδικους.
θ. Ἔκφρασις ἐλπίδος πρὸς τὸν Θεό ἐν περιπτώσει δεινῶν περιπετειῶν
καὶ θλίψεων. "Προφητικοί, ἐν οἷς προλέγονται καὶ προδιαγράφονται ἀκριβῶς
μέλλοντα γενέσθαι γεγονότα ἀφορῶντα ἰδίως εἰς τὸ πρόσωπον τοῦ προσδοκωμένου
Μεσσίου".
16
α1. Ὁ δρόμος τῆς πίστης.
α2. Κατά τῶν σατανικῶν πομπῶν.
Γιά τὴ σωτηρία τῶν δαιμονισμένων.
Κατά τῶν πονοκεφάλων.
Γιά τὴ σωτηρία τῶν δαιμονισμένων.
Κατά τῶν πονοκεφάλων.
β. Ὅταν ἐχθροί κυκλώνουν τὴν ψυχή σου.
γ. Γιὰ μεγάλη συκοφαντία, νά διαβάζεται τρεῖς φορές τὴν ἡμέρα ἐπί
τρεῖς ἡμέρες.
η. "Ὁ Ψαλμωδός εὑρισκόμενον εἰς κίνδυνον φοβερόν ζητεῖ τὴν ἐξ
ὕψους βοήθειαν διά τὴν ἀπαλλαγήν ἐκ τῶν ἐχθρῶν. Ὁ πόνος καὶ τὸ πάθος, ἡ μόνη
πρὸς τὸν οὐρανόν ὁδός, ὡς καὶ ἡ ὑπέρβασις αὐτῶν διά τῆς θέας τοῦ προσώπου τοῦ
Θεοῦ".
θ. "Αἴτησις βοηθείας παρά τοῦ Θεοῦ ἐν περιστάσεσι". "Χαρακτῆρες
καὶ ἰδιώματα τῶν ἀγαθῶν καὶ τῶν κακῶν ἀνθρώπων καὶ περί τῆς εὐτυχίας καὶ δυστυχίας
αὐτῶν.
17
α1. Ἐπίκληση μιᾶς καθαρῆς καρδιᾶς πρὸς τὸν Θεό.
α2. Γιὰ τοὺς συκοφάντες. Νά πάψουν νά κατηγοροῦν ἄδικα.
Κατά τῆς γλωσσογαγιᾶς.
Γιά τὸ κακό μάτι (βασκανία).
β. Ὅταν διέφυγες ἀπό τοὺς διῶκτες σου.
γ. Ὅταν γίνεται σεισμός ἤ Θεομηνία.
θ.. "Πρός εὐχαριστίαν ἕνεκα ἐλέους καὶ χάριτος"
18
α1. Προσευχή στὸν Θεό γι' ἀπελευθέρωση.
α2. Γιὰ τὴν εὐημερία τῆς χώρας καὶ τοῦ λαοῦ.
Γιά νά κυβερνοῦν δίκαια οἱ ἄρχοντες.
β. Γιὰ νά θαυμάζης τὴν τάξη τῆς κτίσεως καὶ τὴν φροντίδα τῆς θείας
Πρόνοιας.
γ. Γιὰ νά ἐλευθερωθοῦν οἱ μητέρες στὴν γέννα τους.
η. "Εἶναι δοξολογικός Ψαλμός".
θ. "Πρός δοξολογίαν καὶ ἐν γένει πρὸς λατρείαν τοῦ Θεοῦ ἐν
οἷς ἐκτίθενται αἱ τοῦ Θεοῦ ἰδιότητες.Ἡ δύναμις, ἡ μεγαλειότης, ἡ δόξα καὶ ἄλλαι
ἰδιότητές Του".
"Ἐκθείασις τῆς ἐξοχότητος καὶ σημαντικότητος τοῦ νόμου τοῦ
Θεοῦ".
19
α1. Ἡ θαυμαστή δημιουργία τοῦ Θεοῦ καὶ ὁ τέλειος νόμος Του.
α2. Γιὰ νά συγχωρέση ὁ Θεός τὶς ἁμαρτίες μας.
β. Γιὰ παρηγορία τῶν θλιβομένων.
γ. Γιὰ ἀνδρόγυνα ποὺ δὲν γεννοῦν λόγω ἀναπηρίας,ἤ ἀδυναμίας
ὥστενά τοὺς βοηθήση ὁ Θεός γιὰ νά μήν χωρίσουν.
θ. Δοξολογία, ἐπίκληση καὶ προβολή μεσιτείας.
20
α1. Προσευχή γιὰ νίκη τοῦ βασιλιᾶ.
α2. Γιὰ ἐπιτυχία συμφωνιῶν.
β. Γιὰ τὴν βασιλεία καὶ τὴν ἐξουσία τοῦ Θεοῦ
γ. Γιὰ νά μαλακώση ὁ Θεός τὶς καρδιές τῶν πλουσίων, νά κάνουν
ἐλεημοσύνες στούς φτωχούς.
[1] "Ὅταν τυραννιούμαστε καί αἰμαλωτιζόμαστε ἀπό τὰ πάθη,
ἔχομε συχνά τὴν ἀπορία, γιατί τὰ ὑποφέρουμε αὐτά; 'Επειδή ἀπομακρυνόμαστε ἀπό
τὴν θεωρία τοῦ Θεοῦ, μᾶς συμβαίνουν τέτοιες αἰχμαλωσίες. Ἄν ὅμως προσηλώσει κανείς
τὸ νοῦ του χωρίς περισπασμούς στόν Κύριο καί Θεό μας, εἶναι ἀξιόπιστος αὐτός ὁ Σωτήρας
τῶν ὅλων, νά λυτρώσει τὴν ψυχή ἀπό κάθε ἐμπαθή αἰχμαλωσία, ὅπως λέει ὁ προφήτης:"
Ἔβλεπα τόν Κύριο πάντοτε μπροστά μας, ὅτι ἦταν στά δεξιά μου γιὰ νά μήν κλονιστῶ".(Ἅγιος
Θεόδωρος Ἐδέσσης,Φιλοκαλ., τ.β, παρ.90 σελ. 30.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου